Sleeping sickness.



Men god förmiddag, mina fina.

Åter igen är det helg, och hela familjen försöker sig på att organisera upp dagen efter bästa förmåga.
Att Iris bjussa sina två sömntörstande föräldrar på sovmorgon till 08.30 kändes jävligt lyxigt och nästan lite overkligt. Tänk, att slippa stappla upp och fumla på barnkanalen vid 5 och lägga sig halvt medvetslös i soffan, tänka
- Snälla, snälla lilla unge. Finn programmet intressant i minst 20 min... För att sekunderna senare ryckas tillbaka till verkligheten av att någon sitter över ditt ansikte och skriker
- LEKA MAMMMA! LEEEEEEEEKAAAAAAA!

Inget sånt idag, utan tänk er istället en sån där frukostflingereklam där barnet glatt skuttar in till sina glada och pigga föräldrars sovrum och lägger sig och myser ett tag. Att vi alla kunde busa och skratta i solen som sirlade in genom persiennerna och se sådär fantastiskt lyckliga ut som man gör på TV. Typ så.

Och så fick vi äta långfrukost utan skrik, vånda och tårar som annars hör till.

Det är nästan så jag för en sekund fick för mig att jag fick med fel barn hem från förskolan igår.
Men sen rev hon ut typ allt innehåll i soptunnan under diskbänken på vår nytvättade köksmatta och trampade stolt omkring i det en stund. Då kände jag igen henne igen.
Det älskade fjunet.



Kommentarer
Postat av: Em

Haha, gulligt!



När kommer inlägget som bara ska handla om din sambo?

2012-05-05 @ 15:10:00
Postat av: Oprofessionell

Hej Em! Jag ska försöka få till det i veckan! Det är faktiskt flera stycken läsare som trycker på det så jag ska inte hålla er på halster längre än nödvändigt :)



Men jag vill ju självklart att det ska bli ett bra inlägg, om en bra person :)

2012-05-05 @ 18:21:46
URL: http://forossoprofessionella.blogg.se/
Postat av: Camilla

Mysigt <3

2012-05-07 @ 14:20:06
URL: http://camillaedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback