Ruta 1.


Go'förmiddag på er,


Idag, skulle jag haft någon typ av halv-ledig dag hade jag tänkt, tatt det lite lungt, sätta mig och pilla lite på PowerPoint, försöka ringa en vän jag varit superkass på att träffa osv. MEN har nu helt plötsligt fått tusen och åter tusen saker över mig som bara måste (?!) göras just idag. De har liksom bara smugit på mig. Lät som ingenting, men tillsamans blir det fan en åttatimmarsdag.

- Kursare: Kan du ta den lilla grejen? Det måste va klart till ikväll...
- Lärare: Kan du kompletera den uppgiften innan helgen?
- Pedagog på FSK: Kan du komma på utvecklingssamtal med Iris?
- Jocke: Kan du kanske fixa det och det och det? Du som ändå är hemma?
- DHL: Hämta ut ett paket SENAST idag.
- Lappen på kylskåpet: Du har en bokad tid hos MVC för provtagning. Idag.
- Farmor: Kan jag komma och hälsa på dig idag?
-
Försäkringskassan: Fyll i dina uppgifter och skicka till Försäkringskassan. Oss tillhanda senast... (måndag?)
- Mitt samvete: Börja greja på redovisnings PP-en som ska vara klar i början av nästa vecka. Och städa lite för tusan. Och boka en tvättid!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH! Den där jävla tiden som aldrig räcker till.
Hur fan gör folk?

/s to the tress to the ad to the som fan!





Det här har liksom varit dagen huvudsakliga lyckoämne.
En jäkla fruktshake. Visserligen är den supergod! Säger inte nått om det,
men det känns ju som om det finns vettigare saker att sätta som dagens bästa.
Fast inte än, idag.




Kommentarer
Postat av: in the comet - ögonblicksbilder från ett vardagsliv

Åh vad segt! Men kanske hinner du med en liten stund på soffan med en kopp kaffe och choklad? Hoppas det!

2012-05-11 @ 12:28:06
URL: http://inthecomet.blogg.se/
Postat av: Carro

Känner igen mig....

2012-05-11 @ 12:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback