Jag hoppar och trampar på ditt hjärta.

Jag tänkte för er presentera fem saker på listan: "Vad folk som inte har barn glömmer är lyx".

1. Ligga och slöa i soffan.
Har man barn betyder det ligga raklång i soffan, titta på 10 minuter av samma Pippi-film 25 gånger med en 13 kilomänniska stutsandes på dig.

2. Njuta av maten.
Med barn har man typ 10 minuter på sig att känna vad maten smakar, i bästa fall, efter att ha delat mat, plockat upp diverse köksgeråd från golvet ett flertal gånger, lytt befallningar som "MEJA GUJKA! och "BLÄÄÄÄ! SMÖJGÅS JA HA!" och bannat för uthälld mjölk 4 gånger.

3. Sitta vid datorn.
I detta nu har jag ett barn brevid mig som drar mig i tröjan och skriker "MAMMA KOMMA NUUUU!" eller, om man väljer att bortse från detta själviska krav, lägger sig raklång och skrikgråter som om 7 svåra år var i antågande.

4. Passa tider.
Vi får ofta höra att vi är sena. Ofta från folk som inte har barn, eller har så stora barn att man glömt hur det var att klä på både barn och föräldrar, packa nödvändighetsväskan, hitta nyckel som barn gömt någonstans på 95 kvm, få ner barn för 7 trappor ("GÅÅÅ SÄÄÄLV!"), glömma gossedjuret, springa upp och hämta, locka till bilen, stuva in grejer plus motvilligt barn, knäppa fast, känna extrem bajslukt sprida sig, fråga sambo "har du släppt dig", nekande svar, sucka, byta halvhukande i bilden, lyssna på gråt, muta med kex, sång och bok osv. 
Insikt, någon?

5. Gå på stan och "bara kika lite".
Existerar inte. What so ever.





Kommentarer
Postat av: Madde

Härligt! Helt klart INGA fler barn för mig! Jag hade glömt hur jobbigt det var, nu är mina barn 7 och 10 år och "klarar sig själv" och jäklar i min lilla låda så skönt det är!



Kram Madde



PS. Små barn är helt underbara - på sitt sätt - men jag var ingen bra småbarnsmamma! Nu är jag "världens bästa mamma" flera gånger om dagen om man ska tro mina barn!

2012-05-18 @ 11:02:37
Postat av: Anouk

Haha. Nej den sista ärnågot jag lärt mig "njuta" av när jag e barn"fri". Annars ju lunchen på jobbet ett bra tips att hinna lite;)

2012-05-18 @ 11:20:10
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Ulli

Hahaha klockrent!!

2012-05-18 @ 12:12:33
Postat av: Sanna

Jag ska verkligen ta vara på tiden utan barn men tiden med barn är verkligen ngt man längtar efter ;)

2012-05-18 @ 14:40:09
URL: http://sannissas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback