Halleluja!

Medan jag flänger vidare tänkte jag ge er ett helt sjuuuuukt bra tips (som Grynet skulle ha sagt då det begav sig). Tipset gäller, trot eller ej, skitsnabb & asgod mat, till vilken du behöver för 4 pers:

Ett paket chorizo
300g kassler
1 paprika
1 zuccini
Ett gäng soltorkade tomater
(1 lök om man så vill, sket i den för att jag tycker lök är mindre gott)
2 dl grädde
1 dl vatten
Paprikapulver
Chilisås
Sambal Olek
Timjan
Salt & peppar

Och så tar du bara allt. Skivar det i lagom stora bitar.
Steker i korven, kasslern och grönsakerna i grytan tills de får lite färg.
Häller i grädde, vatten, timjan och paprikapulver.
Kör i chilisås och sambal olek efter behag.
Kokar upp och låter koka i 10-12 min.
Kryddra med salt och peppar.
Och under tiden har du självklart varit så försekommen att du kokat upp ris, eller annat valfrit tillbehör.

Äter & njuter!


Snabbt, smidigt, enkelt och tusen gånger godare än hämtburgare.



Nu fick jag en känsla av att bilden är hämtad från "Rutiga kokboken" anno -76, fast att den är nytagen.
Matlagning i grytform har väl kanske den effekten, vad vet jag? Inte så rockigt, men destå godare.



Kommentarer
Postat av: Augustifamiljen

Ja, det kommer sannerligen bli intressant med det här pillet - och ibland lite för hårdhänta kramandet ;) När beräknas er lilla komma?



Tack för adressen förresten, ska verkligen kolla in deras sortiment!

2012-05-11 @ 22:25:36
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback