Du lilla ängel.

Ni vet den där gravid-?-ja-men-ta-då-och-fyll-i-den-här-listan-!-listan som tatt några svängar runt om i på diverse bloggar, drivna av andra preggos? Inte? Bara jag som läst den? Ni är inte gravida? Inte intresserade av graviditeter? Hä...

Men det tar väl jag och skiter i! 
Jag slänger upp min version av listan och hoppas att den ska intressera någon, annars får ni skumma.
Jag är så himla dålig på att komma på intressanta gravidgrejer att ta upp så ni måste nästan tro att jag är totalt ointreserad av den lilla figuren som sparkar mig på blåsan som om det vore en fotboll.
Det är jag inte, bara smått frånvarande i tanken att jag är gravid igen, jag hade precis vant mig vid att dricka bärs och nästan se smal ut i underkläder. Nåja.

Nu kör vi:
(Ba' så ni vet! Jag har valt bort de tråkiga bitarna, typ hur gamla vi är osv.
Ingen ser väl något riktigt intresse i det hoppas jag?)



PÅ-SMÄLLEN-LISTAN:

Hur fick du beskedet att du var gravid? Eeh, vilken superkonstig fråga... Det kom självklart en liten liten liten gubbe klädd i rosa bahytt och sjöng det på vers för mig! Eller så kissade jag på ett sånt därt superdyrt grav. test. Kiss på handen fick jag säkert ock.

Hur reagerade du? Jag började lipa och snora och fick varmt dunkande hjärta. Glad bör tilläggas.

Hur berättade du för din partner att du var gravid? Slängde upp testet en vecka senare som julklapp. Så göllig och hemlighetsfull är ja serru!

Var det planerat? Nopp, inte direkt.

Tog det lång tid för dig att bli gravid? Hum, först glömde jag väl nått piller. Sen låg vi på kvällen, det tog la typ 20 min, som längst, sen simmades det väl lite och tävlades och vanns. Så nä. Inte värst.

Orolig för missfall? Inte alls som förra gången. Då låg jag mest i soffan och grät och trodde bebisen var stendöd. Nu är jag mer chill på det hela.

När kommer barnet? Augusti.

Känner du dig redo att bli mamma? Det är man väl aldrig. Fast jag är ju redan mamma, så jo. Det får jag svara ja på.

Hur känns det att vara gravid? Än så länge smärtfritt. Inget illamående att tala om och inget jobbigt. Lite fläskigt och ballongmageaktigt. Men jag vet ju hur det blir. Hur det känns i slutet och hur det känns att föda. Nu - piece of cake. Sen - vidrigt och fasansfullt. Ärligt.

Hur mycket har du gått upp? Oklart. Jag väger mig inte. Slår dövörat till om barnmorskan säger nått. Det man inte vet har man inte ont av. Bildbevis räcker gott sedan.

Cravings? Inte så värst. Youghurt, lite choklad, flingor, äpple, "grönt" - broccoli, sallad osv. Trista saker.

Planerat något namn? Ja. Jack till kille. Det är bestämt sedan länge. En tjeja? Isåfall Idde (jag) eller Siri om Jocke får bestämma.

Vad tror du det blir? En bebis.

Hur länge ska du vara föräldraledig? Oklat. Vi delar ju 50-50 här, men nu har J lite svårt att ta allt på en gång, så det blir la lite blandad kompott.

Ska ni dela på föräldraledigheten? Läs ovan, men ja. Självklart.




Att jag alltså jobbar på bebis nr 2 börjar synas på allvar nu. Tänk att där inne ligger en person (eller ja, just nu ingen person, mer en liten liten alien) som kommer ta mig med samma käreksstorm som Iris gjort. Svindlande!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej oprofessionell! Hittade just hit från Karins Konstgrepp och kom att tycka tat det här var en himla fin och trevlig blogg. Här blir jag nog kvar ett tag :)

2012-03-01 @ 23:38:12
Postat av: Camilla

Vilken superrolig lista! Bra skrivet :)

2012-03-02 @ 13:41:43
URL: http://camillaedlund.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken bra lista, du skriver så otroligt roligt! :) :)

2012-03-04 @ 19:13:17
Postat av: Carin

Åhh en bebbe på väg ;)

2012-03-06 @ 23:14:22
URL: http://nursen.blogg.se/
Postat av: Anonym

mys

2012-03-06 @ 23:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback