Jag vill ha blommig falukorv.

Pass opp!
För här är en ny kategori på intågande. En kategori om matlagning, inte illa va?
Nä, nu vill jag inte att ni får fel bild av mig. Jag är ingen köksmänniska.
Äta gillar jag, men då gärna mat någon annan vänlig själ lagat åt mig, a eller take away.
Shame on me! MEN. Det ger ju mig stor förståelse för er likasinnade.
Ni, liksom jag, också gärna sitter på rumpan och får maten serverad.
Men inte alla är välsignade med en sambo som stortrivs bland grytor och durkslag som jag,
utan får själv ansvara för sin matlagning (take away gröper ju rätt djupa hål i bankkontot menar jag).
Så genom mig, från min älskade sambo, kommer oprofessionells matkategori väl på plats.
Här är nyckelorden: Gott. Lätt. Snabbt. Billigt.

Varsågoda alla köksdummies. Den här kategorin är till er.



"Pastaröra-superenkel" typ 2 port. eller till en jättehungrig.

1 paket bacon
Några nystan pasta
2 msk cremé fraiche
2 vitlöksklyftor
salt+peppar

- Koka pastan och stek baconet.
- Blanda ihop allt.
- Ät.

Mer är det inte.
Eller jo, jag hällde på lite parmesanost, men med det gör man som man vill.





Kommentarer
Postat av: MatlagningsMiffo

Skön idé! :D

2012-03-07 @ 18:54:21
Postat av: Rebecka

Haha jag får tacka så mycket då ;)

2012-03-07 @ 19:01:40
URL: http://rrebeckablomqvist.blogg.se/
Postat av: Bibi

Klockrent! :D:D

2012-03-07 @ 20:39:39
URL: http://bibiblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback