Dansa pausa.



God kväll på er, alla mina fantastiska läsare.

Eller, nu lät det som ni var en daglig skara på typ 10.000 och det vore ju faktiskt att överdriva en smula
men ni hundratals (!) som ändå strömmar hit varje dag värmer mig ända in i hjärtat. Finaste ni.

Idag har varit en himla bra dag om jag får säga det själv.
Det har varit så pass fint väder att jag nu sitter med lite solsvedda kinder och njuter av känslan att våren är på intåg på riktigt. Iris har varit piggare och på mer bushumör än på en vecka, vilket får mig känna hopp om att trots och dåligt humör kan hållas i någolunda schak ett tag till. Spian har fått lämna bigbrother (tack!) och jag har ätit skitgo pasta carbonara till middag. Ja. Typ så.

Jag har också köpt ett paket rostbiff som ligger och väntar på mig i kylen. Rostbiff liksom? Ja, det förvånar även mig att det kändes så extremt rätt att lägga ner de där skivorna för 182 kr/kilo i min lilla korg i affärn' förut. Men en hanavde bör inte säga nej till sina instinkter, tänkte jag och lydde blint mitt stenåldersjag som ville sätta tänderna i KÖTT. Nu ska jag bara surfa in på livsmedelsverkets sida och kika upp så de inte listar rostbiff som "farligt farlig farligt!!!!". Vad gör jag då? Ger bort paketet till grannen? Nä. De är inte så snälla att de förtjänar så gott. Vilket dilema. Ja vi får la se hur situationen förlöper.

Nä, nu ska jag slöa i soffan. Förhoppningsvis med rostbiff och potatissallad runt 22.00.

På återseende!
Eder oprofessionell




Kommentarer
Postat av: Anna

Fin blogg du har!

2012-03-22 @ 21:38:46
URL: http://annaskriver.blogg.se/
Postat av: Fia

Hur gick de fick du äta rostbiffen?

2012-03-22 @ 21:40:32
URL: http://smalbloggen.blogg.se/
Postat av: Hanelé

Tänkte bara passa på att tala om att jag älskar din blogg! Den är magisk =D

2012-03-23 @ 09:56:43
Postat av: sanna

Ditt sätt att skriva får mig att vilja gå in på din blogg varje dag, du lockar till skratt vad du än skriver, trevlig helg! =)

2012-03-24 @ 11:53:24
URL: http://sannissas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback