I want you.



hahaha


VECKA 31
- 75% av graviditeten gjord och 70 dagar kvar till lilla nya är beräknad att anlända.
Det är ca 2,5 månader, för er som inte orkar räkna.



Det närmar sig. Sannerligen att det gör.
Men nu har jag liksom... ja, tröttnat lite. Mest för ett det börjar bli så jäkla obekvämt.

Stå är inte skönt.
Sitta är det absolut inte.
Och ligga ner är om möjligt det allra värsta.
(gnöl gnöl, men jag FÅR, det är min biologiska rätt)

För står jag blir jag trött och yr och benen svullnar.
Sitter jag ner trycker det på av helvet neråt, ryggen ömmar och revbenen knakar och bränner som eld.
Och ligger jag på rygg, ja då tror jag att jag ska kvävas av samandragningar och illamående, och vänder jag mig på sidan känns revbenen återigen sådär brinnande. Dessutom säger höftjäveln ifrån som på hos en 85-åring med benskörhet. JIIHOO -10 veckor kvar av inre tortyr. Och så förlossning på det. Och amning.

Och en mjuk och gosluktande bebis.
En ny människa.
Ett lillasyskon.
Fan vad man kan längta.
Och smälta när Iris lägger kinden mot magen för att sedan säga:
"Kom UT BÄ-bis. Iris ältar BÄ-bis"










Kommentarer
Postat av: Karl

Är du säker på att du vill ha ut ungen v. 31? Vi har provat. :)

2012-06-12 @ 12:38:22
Postat av: Alabamasthlm

Snaaaart så!!

2012-06-12 @ 15:56:02
URL: http://www.alabamasthlm.se
Postat av: Augustifamiljen

Visst är det så. Speciellt gillas de brännande revbenen.. har liksom tappat all känsel i huden nu :/

2012-06-12 @ 20:25:14
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/
Postat av: oprofessionell

Karl: Självklart vill jag inte föda i v31. Men finge jag påverka tiden att gå lite snabbare istället så skulle jag absolut göra det :)



Alabama: Haha. Snaaart så! :)



Augustifamiljen: Ja, jag satt och pratade om det en dag med en annan gravid, fast hon förstagångare. Jag sa att det värsta med min förra grav. var smärtan i revbenen man fick mot slutet men att jag inte hade fått någon den här gången och att jag kanske kunde klara mig. Ha ha ha... så fort jag sagt det började det ju fan värka ;)

2012-06-13 @ 08:17:33
URL: http://forossoprofessionella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback