Cheap sunglasses.

Om Iris och brillorna,

Iris har den senaste tiden börjar be om att få ha på sig sina "billoj" (läs brillor/solglasögon) varje morgon, trots skiftande väderlek. Klarblått eller mulet, sol eller spöregn - ja, det spelar ingen roll. Brillorna ska på och så är det bara. Iris har dessutom själv valt ut sina brillor i affären. Cool unge ska coola grejer ha tänkte hon väl och ratade snabbt de mer färglada och lite snällare modellerna och gick på klassisk rayban-modell i svart, med spegelglas och döskallar innuti bågarna. Inte ens mammas försök att hålla upp ett par jättetjusiga och lite mer bohemiska pilotprillor med röda bågar gick hem.
- Nä! Blä! svarade Iris och pussade på sina hårda brillor.
- Ja men låt gå, sa vi och köpte dem. Även om jag allt var lite stött för Iris tydliga ratande av min personliga stil. 

Väl hemma tog hon ytterligare ställning i vad som var "ok" att bära.
Hon böjde sönder av mina nya favoritpilot på en sekund.
- Nä. Blää! var kommentaren på mitt frammorrade:
- Men varför gjorde du så? Man ska inte förstöra.

Vi började frukta att hon inte skulle bära sina brillor i solen - vilket hon gjorde, och att hon skulle bryta sönder våra andra brillor - vilket hon inte gjorde.
Så vi andades ut och lät oss insvepas av tryggheten att det var en engångsföreteelse.
Men igår, hörde jag ett:
- Nääää! Blääää! från hallen, rusade ut och fann mitt andra, väldigt nyköpta par piloter ligga slängda på golvet - utan bågar alls. Den ena fann jag i toaletten. Den andra är spårlöst borta.

Jag försökte lära Iris - återigen, att man inte gör sönder andras saker med vilje.
Men hon bara fnissade, sa blääää, drog på sig sina raybans och kutade iväg.

Kvar stod jag med känslan av en söndertrasad bohemisk look och mumlade förargat:
- Jävla hipsterunge.




rätt - enligt Iris




och fel.



Kommentarer
Postat av: Också Mamma

Jag älskar varje uppdatering hos dig! I synnerhet de ironiska texterna om att vara mamma <3<3<3



Jag känner igen mig, skrattar och ibland får jag nästan en euforiisk känsla i hela kroppen om att jag inte är ensam om att ta mammarollen på allvar men ändå med en stor klackspark. De flesta mammor jag känner verkar såp himla "seriösa" att man knappast vågar skämta om att "idag ville jag minsan låsa in ungen i sitt rum och kasta nyckeln", men då är det skönt att komma in hit och få lite avlastning och goda skratt :) TACK sk adu ha för en så härlig och underbar blogg!

2012-06-11 @ 15:05:16
Postat av: Anonym

haha cool unge :D

2012-06-11 @ 16:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback