Du gamla du fria.

Och så kan man sjunga fortsättningen på den, om man vill, och framförallt KAN för texten är rätt klurig.

Vi har firat någon typ av galen mysdag här istället för nationaldag. Det har liksom inte varit någon hejd på myset!
Först sovmorgon till 08.12 och sedan 20 minuter med trolltuffsigt barn emellan oss i sängen som underhöll oss med ett fantastiskt barnvisemedly - Lilla snigel varvat med Pippi Långstrump/Jag bygger en bil/Hjulen på bussen ihopmixat med Solen lyser himlen är blå och ett avslut i Krokodilen i bilen. Detta omtaget en cirka 23 gånger i ganska ljus och sluddrig falsett uppblandat med lite för mycket saliv. Underbara, underbara barn. 

Sedan upp och fixa storfrukost med rostebröd och frukt för att sedan dra på kläderna och pila ner och mata hungriga ankor. Efteråt depåstoppade vi för glass på torget och kast av småsten i fontän. När vi var kände oss nöjda med det - vidare hem, 1h sömn för fjunet, för att sedan sitta 90 minuter i solen och gräset och kika fotboll.

Kvällen avslutades med barnets önskemat - PÅFJITT å HAMBJUAJE! 

Alltså - ni hör ju! Der är nästan så man tror att jag hittar på. Det låter som en scen klippt ur en feel good-film om barn i New York stämplad Disney.
Fast vi hade ingen långhårig och ivrigt skuttande Golden Retriver som vi glatt kramade om i tid och otid, vi blåste inga såpbubblor heller, hade kittlingsfajt eller tränade på att slå basebollar tillsammans.

Fast jag talar ju sanning.
Men inga bilder har jag som styrker min historia, så ni får ta mig på orden och försöka förstå att jag hade fullt upp med att vara närvarande i stunden och faktiskt inte hade en tanke på att hala fram mobilen och dess rätt usla kamerafunktion för dokumentation.

Nu börjar jag nästan tveka på det själv... Kan det vara så att jag somnade till någon slibbig film i soffan igår och att jag liksom vävt in vårt eget liv i handlingen?
Vi säger såhär - somnar Iris innan 20.00 ikväll vet jag att det hela bara är en dröm.



Kommentarer
Postat av: Zandra

haha, vi hade också en sån där sötsliskig mysdag. Helt perfekt, även om dottern inte somnade innan åtta ;)



När kommer bild på klänningen btw? Tyckte alla var superfina så jag hade haft svårt att välja. Om det inte var för det naturliga urvalet en stor mage gör alltså...

2012-06-07 @ 14:30:32
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback