Den bästa dagen.



GOD MORGON FREEEEEDAAAAAG!

Ja. Juste. Fredag. Hum. Jo, men den här veckan har blivit så konstig i all uppdelning av den. En röd dag i mitt en liksom. Skumt. Tisdagen kändes som fredag. Onsdagen som söndag. Torsdagen som måndag, och idag..? Tisdagsfredag? Nu är det rörigt. 

Men fredag är det. Strålande sol är det och snart ska jag och Iris dra på oss fin-stassarna och dra iväg på studentuppvaktande. Min lill-kusin tar. Lillelillelille han. Han som var så liten och busig med glugg mellan tänderna och skrapade knän för typ... två? år sedan. Nu är han stor och sitter säkert och tar dagens tredje-fjärde öl i nått partytält eller bänk på skolgården. Sjukt.

Snart tar väl min lillsyrra studenten också. Hon som fortfarande har napp och vill ha lördagsgodiet klippt i småbitar. Eller vänta? Har hon också växt? Har inte hon bara ett år kvar på högstadiet, har ben som når mig upp till hakan och länger sådär nedlåtande på mig när vi ses som bara en tonåring kan göra? Hon som fyller 15 i höst och ska lämna in papper om gymnasieval och... Herregud! STOPPA TIDEN! Jag hänger inte med.

Och snart sitter väl Iris i köket och hävdar att "Ameh.. vi ska ju bara sova över hos "Cissi", typ se på film. Inte gå på fest om du trodde det! AAAAALLLA AAANDRA FÅR GÅÅÅÅ!     ....jävla kärring"


omg. Starta paniken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback