A downside to the upstairs.

 

imorse fick jag glatt utropat för mig av gullig person jag inte sett på några månader:

- MEN OJ VAD DU SER PIGG OCH FRÄSCH UT!
Jag visste ju att det var en lögn, eftersom kl var 07.15 och jag befann mig på förskolan för lämning av smågringigt troll, som dessutom varit vaken sedan 06 och jag själv varken fått i mig kaffe eller borstat håret.
För herregud, jag hade sett min spegelbild precis innan vi gick hemmigrån = not so pigg and fräsch.

Det är gulligt att folk peppar, visst är det, men hallå. Ljug om nått jag inte får motbevisat typ 2567 gånger om dagen. För inte nog med att jag såg mig i spegeln både innna jag gick hemmifrån OCH när jag kom hem igen (sprang liksom dit för att kolla om mirakel skett under den korta promenad vi har till fsk. men nej ingen som helst förbättring) snarare tvärt om då ståläge innebär svullnad i hela kroppen.
Jag somnade dessutom mitt i kurslitteraturen någon timme senare. Dregglade en rejäl pöl i boken "Akademisk argumentation" och fick ett tjusigt pennavtryck på kinden då jag cashade in 2,5 h rejäl snarksömn under förmiddagen.
Som much for pigg and fräsch.

Men nu ska jag hämta trollet lite tidigare, som dansat kring midsommarstång och antagligen kommer ha dille på små grodor hela dagen.
Vi ska nämligen till MVC tillsammans och lyssna på bebisen.
100% mys på den aktiviteten.

Dessutom ska jag tjata till mig ett järnvärde. Förra gången låg jag på 101.
Gissar på fortsatt rejäl nedgång, trots förstoppningspillren  eh järntabletterna jag gnager på dagarna i ända.






 
 
 
 
(Och nä!
Jag har ingen bild på elendet.
Vad trodde ni liksom?)
 



 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: carolina

Fast, man hoppas ju att folk inte tar sig tid att råljuga dig rätt up i ansiktet! Hon tyckte nog att du såg igg ut =)
Mysigt att lyssna å bebis, Lo fattade aldrig och blev mest bekrymad av att jag låg på britsen ;)

Svar: Nä, man får ju hoppas :) Men det kändes som ett stort jäkla antiklimax att mötas av.. ja den där supertrötta svullna nunan efter kommentaren :)
Okej. Lite konstigt kan det säkert va för di små, men Iris kletar på smörjan och hjälper till att hålla i mikrofonen. Och säger "Bebis låta. Iris lyssna". Supermys.
Fast det blir himla skevt när hon också säger "Iris sparka bebis". Fast hon menar tvärt om ;)
OPROFESSIONELL

2012-06-23 @ 16:19:27
URL: http://acarolinas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback