Kurragömma?

Ta er i kragen och svid om till drömkostymen. Hjälp dig själv genom att hjälpa andra. Dröm din dröm men lova att dela med dig. Folket ser dig. Folket synar dig. Folket pratar om dig. Folket dömer dig. Hata folk för att dom bestämmer vem du är. Göm din frihet så att ingen kan komma åt dig. Öppnar du dig så skjuter dom dig med sin blick. Dagligen strosar demoner omkring på gatorna och söker sina offer. Vi som är vi förstår förstås ingenting men dom som är dom lever sitt liv på andras bekostnad. Spara på dina ursäkter för det finns ingen som hör, alla bara ser.

 

 

Underbara, underbara värld! Vart är vi egentligen på väg?

Tala om för mig varför du inte bryr dig?

 

Prostitosion, ånger, gifta, våld, alkohol, kärlek, mördare, hjärta, krig, glädje, gift?                             

 

 

Dansa dig glad medans kvällen spårar ur. Folket dricker sig högljudda. Folket förstör din fest. Folket förstör för sig själva. Ring en taxi, kanske två. Bygdegården töms medans kända demoner drar sig tillbaka. Fan för det tystlåtna som påverkade pratar. Dörrarna stängs medans nya öppnas. Festen har bara börjat.

 

Kör 110 på 70 väg och vrålar ut mitt älskade hat som folk hatar att hata. I diket ser jag en död hare. Den låg inte där igår. Hjälplös, övergiven och stendöd. Var hans värld bättre eller sämre? Trodde han på ett liv efter döden? Går han på två ben nu kanske? På åkern ser jag rådjur. Livs levande. Jag skriker ännu högre, sänker farten och höjer volymen. ”Love will tear us apart, again”. Jag tror inte på den raden men jag älskar den låten.

 

 

Underbara, underbara värld! Vart är vi egentligen på väg?

Tala om för mig varför du inte bryr dig?

 

Prostitosion, ånger, gifta, våld, alkohol, kärlek, mördare, hjärta, krig, glädje, gift?

 

 

Somnar i en taxi på väg hem. Ännu en fantastisk afton till ända. Dansade vi? Spydde jag? Vart fan la jag mobilen nu igen? Söndags ångesten får allt vänta ett tag till. Först ska jag krypa ner full och med kläderna på i soffan. Vakna 06.30 av barnaskrik som skär. Ringa runt och tacka för en bra fest även fast jag måste ljuga för visa. Folket förstår inte alltid. Hoppas folket har söndags ångest. Känner inte för att städa, känner för en cigg. Hade jag inte vart tvungen att gå ut och knuffa på gungan sen så hade jag fan i mej tagit mig en återställare.

 

Underbara, underbara värld! Vart är vi egentligen på väg?

Tala om för mig varför du inte bryr dig?

 

Prostitosion, ånger, gifta, våld, alkohol, kärlek, mördare, hjärta, krig, glädje, gift?

 

 

Protesterar mot demoner i mitt eget sovrum. Fan vad dom lyssnar dåligt. Skriker högt men endast grannarna reagerar. Vilda knakningar får mig att sluta skrika. Låser istället dörren och drar på Joy Division på högsta volym. Knakningarna ökar men demonerna tystnar när musiken tar över. Ian Curtis må ha varit en sämre familjefar men dra åt helvete vilken musiker. Så länge men har ett öppet sinne och hjärtat på rätt ställe så kan man uppskatta hans ord. Förstår om ni demoner gör detsamma men han är ju tyvärr en av er nu. ”Love, love will tear us apart, again”

 

 

Underbara, underbara värld! Vart är vi egentligen på väg?

Tala om för mig varför du inte bryr dig?

 

Prostitosion, ånger, gifta, våld, alkohol, kärlek, mördare, hjärta, krig, glädje, gift?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är tamej faen helt otrolig. Du skriver så j*vla bra!!

2012-07-06 @ 08:17:34
URL: http://www.xn--johannabostrm-tmb.se
Postat av: Anouk

Men ÅH!
"Protesterar mot demoner i mitt eget sovrum. Fan vad dom lyssnar dåligt."

Sikken karl du har!

Svar: Jag har ju det. Han är bäst :)
OPROFESSIONELL

2012-07-11 @ 12:00:40
URL: http://anouk.blogg.se
Postat av: Anonym

Respekt på att kunna och våga skriva texter som denna!

2012-07-11 @ 20:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback