In the summertime.


God morgon mina små!

Från det att Iris vaknade imorse (läs kl 5.30) har jag, och mitt barn, packat semesterkläder som bara sjuttsingen! Linnebadbyxortshirtssandalersolkrämregnkläderstövlarnapparsimmusklervattensprutorjoggingdressartandbostarmmmm. Vi ska nämligen dra iväg på minisemester i svärisarnas sommarstuga några dagar, medan de göttar sig i utomlandet.

Med oss tar vi Iris superfaster Fia.
Våra boyz kommer på efterslänten. Den ena ikväll, den andra imorgon eftermiddag.
 
Det ska bli så utomjordiskt. jävla. skönt. att komma bort lite, även om det geografiskt rör sig om en sträcka på ynka 4 mil. Men där finns skog och där finns sjö och där finns badbryggor och grillar och ett trädäck och stora gräsytor.
Dvs. där finns paradiset för oss som bor i lägenhet.

För er skull har jag samanställt en liten lista på lägehetsboendets hög- kontra lågsäsonger (som i solresekatalogerna)

Vinter = Utmärkt tid för lägenhetsboende.
Vår = Hyfsad.
Sommar = Not som much. Jag repeterar: NOT SO MUCH.
Höst = Påväg uppåt igen.

Så nu vet ni, husboare.

Igår tjuvstartade vi förestern semestern, Iris och jag. Vi åkte upp till min mamma och blev ompysslade heeela dan. Jag fick sitta i skuggan, vila och äta god mat medan Iris levde loppan i solen.






 

Kommentarer
Postat av: Sanna - en svart ko ger också vit mjölk

Tack för inbjudan daaah! Nä, skojja. Ska tänka på er när jag går i koskiten hela helgen! Njut av sommarvärmen åt mig också :)

<3

2012-07-05 @ 10:24:59
URL: http://shesasaint.blogg.se
Postat av: MammaMu

Vilka härligt somriga bilder!!

2012-07-05 @ 16:52:45
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback