Jag ger dig min morgon.



Vår i vas.



Unge i utdragen låda.

Mamman och barnet steg upp tidigt denna söndagmorgon.
Ja, mitt barn förstår sig inte alls på det där med att söndag är vilodag.
I hennes värld är det "Uppe-tidigt-och-vara-sjövild-dagen".
Eftersom herrn i huset varit ute på tillställning under kvällen/natten, fick jag alltså anmäla mig till morgontjänstgöring.

Och visst hade vi mysigt.
Pippi, Tommy & Annika gjorde oss sällis, både på TV och i dockformat.
Iris har fått pippi på Pippi.
Hon säger "PIPPI PIPPI PIPPI!" och hoppar upp och ner.
Hon kramar sin lilla Pippidocka och bär med sig den överallt.
Hon badar den, matar den, pussar den. och har tommy och annika tur får de också vara med. (Parantes 1: Hon kallar för övrigt Annika-dockan för pappa).

Frukosten hade mamma tänkt sig som en lugn halvtimma. Barnet - not so much.
Mammans té (Parantes 2: Vad fan har hänt med mig? KAFFE, JAG VILL HA KAFFE!!!) svalnade ett flertal gånger i takt med barnets ambisösa försök att flyga/hoppa/klättra/åla sig ut matstolen.
Men sen kom mamman på råd och rostade ett bröd, skalade vindruvor, skar små bitar ost och skinka och satte framför vilden. Då gick det bra i 5 minuter. Iris, Pippi, Tommy & Annika åt förnöjt.
Mamman hann läsa 3 sidor i ELLE Intreör.

5 välförtjänta minuter i himlen.


Frukostbestyr.


Kommentarer
Postat av: Läser ofta

Din blogg är så himla fin och mysig! Min favvo :)

2012-01-22 @ 12:12:46
Postat av: Rebecka

Vilken jättefin blogg du har! Och söt unge :)

2012-01-22 @ 12:54:06
URL: http://rrebeckablomqvist.blogg.se/
Postat av: therese'karlsson

Hejsan! :)

Sjukt snygg design! ;)

Det jag undrar är om du kanske vill göra ett bloglovin'byte? :)

Bildbevis kan du få om så behövs! :)

KRAM C:

2012-01-22 @ 13:02:56
URL: http://thereseisawesome.blogg.se/
Postat av: Också Mamma

Det är så härligt med barn i den åldern som nyss upptäckt fantasins värld och det roliga i att göra tvärt om :) Ta vara på den tiden ordentligt!

2012-01-22 @ 13:23:57
Postat av: Anouk- mamma & livsfilosof

Världens finaste låt. Lyssnade mkt på den när jag var gravid.



Gud vad jag har kommit och uppskatta din blogg:D Den ger en sån sinnesstämning:) I like.

2012-01-23 @ 09:43:08
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback