The drugs don't work.

Nä-ä. Jag känner liksom inte för någonting just idag. Det kan grunda sig i att jag har gett upp kaffet. Mitt älskade kaffe som får mig alltid att känna mig både smart, ajour och inspirerad. Jag dricker det inte längre.


Så, undrar ni och lägger era huvuden på sidan, varför tar du inte och dricker en kopp då? Varför har du slutat, om du mår dåligt över det? Och svaret, mina damer och herrar, det är enkelt. Just nu mår jag mer dåligt av att dricka det än om jag låter bli. Låter kanske konstigt, men något har hänt som får mig att må pyton av kaffe. Jag blir darrig, mår illa och känner mig stirrig. Känner mig som en junkie på avvänjning. En ryckig och otrevlig spillra till människa som utan sin drog förfaller ytterligare.

Men, jag är inte orolig. Om ett tag kan jag nog återerövra kaffet. Jag måste bara ge systemet lite tid att starta om. Låta någonting ta tid för en gång skull. Det är svårt, men det går. Och jag väntar tålmodigt på att få hälla i mig rykande svart kaffe. När den dagen kommer, då får jag livet åter.


/galen


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha! du är rooooolig!

2012-01-19 @ 12:36:42
Postat av: carolina - med Lo:s syskon i magen.

Känner igen mig! Jag har perioder när jag blir otroligt påverkad av kaffe!

Byt till Necafes koffeinfria, det är faktiskt gott =)

2012-01-19 @ 13:38:13
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Nisan

Usch, druckit kaffe en gång - ALDRIG MER! Iofs norskt kaffe, vet inte om allt är så äckligt men fyfan

2012-01-19 @ 16:44:48
URL: http://www.mondoblog.se/nisan
Postat av: Isacs Mamma

Vad duktig du är! Här baljas de kaffe som en tok. Men EGENTLIGEN skulle man lägga av med de!

Bra där!

2012-01-19 @ 16:46:53
URL: http://isacsmamma.blogg.se/
Postat av: Elin

Fin blogg :)

2012-01-19 @ 18:38:22
URL: http://klaraochjag.blogg.se/
Postat av: KaffeLove

HAHAhaha å vad jag känner igen mig :D Det där förbannade kaffet!! duktigt av dig att dra ner :)

2012-01-19 @ 20:16:23
Postat av: Carolina

Om man blir darrig av kaffe beror det oftast på att man druckit för många koppar den dagen eller att man inte har ätit tillräckligt eftersom då har man ingen annan energi kvar i kroppen sen när koffeinet släpper i hjärnan (blodkärlen drar i hop sig).



Om man dricker för ofta blir ju kroppen van och dricker man för sällan blir kroppen chockad och man blir deckad av det istället.



Sen kan man ju lätt få problem med magen och av kaffe...

2012-01-20 @ 22:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback