Jag ska måla hela världen, lilla mamma.


Skåda min lilla Da Vinci.
Utrustad med ett stort tålamod och med tungan rätt i munnen skapade Iris igår kväll det ena mästerverket efter det andra. Ni skulle ha sett passionen, glöden, viljan att skapa. Färgen skvätte, tårar föll, skratt klingade högt och klart och tillslut var hon färdig.

Ett till sitt eget rum blev det, ett till mammas och pappas och ett som hon slängde på golvet och rev sönder. Oklart varför. Men man ska väl knappast försöka förstå sig på de största konstnärerna. Tillfredställer det kreativa arbete inte ens egna förväntningar kanske det bara måste förstöras. Det är kanske inte svårare än så...

Skämt och sido. Jag älskar att Iris har intresse för färg och för att måla. Jag ska elda på hennes kreativitet likt en mycket hängiven fotbollspappa eldar på sina barn från sidan av planen. Skillnaden är att jag aldrig ska tvinga eller hota. Bara älska inskten om att hon vill måla. Jag ska förbereda, titta på om jag får, torka och skölja efteråt (jag är av den föreställningen att behöva städa efteråt kan döda barns intresse för att vilja måla. Jag städar gärna om det hänger på det) och sätta upp på väggen - bästa platsen.

Jag vet hur viktigt det kreativa är för mig, jag vill gärna ge mina barn samma utloppskälla tillbaka. Och börjar det med ett kladdigt kök och ett exalterat litet barn är jag överlycklig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

fint <3

2012-01-18 @ 16:07:00
Postat av: HANNA

Vad snygga bilder du tar! vad har du för kamera?

2012-01-18 @ 16:11:45
URL: http://neonregn.blogg.se/
Postat av: Naw...

jag är lite avundsjuk på vad mysigt ni verkar ha det hemma hos er. här är det bara kaos för jämnan... barnen skriker och vill inte göra saker med mig. men så är de 3 och 4 oxå ;)



Kram!

2012-01-18 @ 20:19:42
Postat av: Bibi

Underbara bilder!

2012-01-19 @ 10:27:18
URL: http://bibiblogg.blogspot.se
Postat av: Västgötskan

Barnens bilder är ju finare än vilken köpt tavla som helst! :-)



Och fin po.p-tröja. Jag har kikat på den, men inte fått tummen ur att köpa den. Och nu är den nog slut (tror jag). :-)



Ha en fin dag!

2012-01-19 @ 12:10:14
URL: http://vastragotaland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback