Read all about it.

håhå jaja. Det blir en hel del läsning hemma nu.
Lill-fjunet kommer dragande med den ena boken efter den andra dagarna i ända.
- ÄÄÄÄS! MAMMA ÄÄÄÄS! uppmanar hon mig. Så både jag och Iris har fått klara favoriter i hyllan.
Synd att det är så olika bara.



Min första bok med pop up av Författare okänd.

Story: Oklar handling. På rim med färger. Olika djur "poppar" upp när man vänder blad.

A eller... Olika djur SKA poppa upp när man vänder blad. Någon (läs Iris) har rivit bort varenda poppande djur
så nu är det bara sorgliga pappersrester kvar det rycker lite i eller stora gapande hål där en badande gris
nyss fanns.

Iris betyg:



Mammas betyg:





Mjauu! Mjauu! av Rachel Hale

Story: En himla massa katter med sötsliskiga namn ska på resa.

Katter som tittar upp ur väskor. KAtter som sover i hängmattor. Katter som har krypit ner i strumpor.
Och katter i stickade tröjor. Alltihop akompanjerat av ett skärande MJAAAUUUU! MJAAAAUU!
Kan det bli värre? Är Rachel Hale en sadist som vill plåga föräldrar? Njuter hon av att orsaka tinutus OCH sura uppstötningar? Antagligen.
Men Iris älskar den, såklart. Och trycker vilt på knappen som om det gällde livet. Minst 10 gånger/sida á 2 mjauu/tryck ger 60 mjau/läsning. FY FAN!

Iris betyg:


Mammas betyg:
-




Bajsfesten av Alex Schulman

Story: Lilla bebisen Nikki bajsar inte längre. 17 dar utan bajs är hon uppe i. Pappa blir orolig och frågar varför. Nikki svarar att hon "spar sig". Spar sig till den stundande bajsfesten...

Alltså Schulman, detta geni. Jag fnissar när jag läser Pappas och Nikkis konversationer. Jag skarattar så jag gråter varje gång Nikki släpper lös bajsfesten över pappas och mammas nya dyra Kenzo-lakan. Förtydligande, den här boken läser jag för mig själv. Iris hatar den. Skriker NÄÄÄÄ! BOOORT! när jag pekar på den. Synd.

Iris betyg:


Mammas betyg:






Vem kommer nu? av Stina Wirsén 

Story: Tre storys i en. En om att inte slås utan dela med sig. En om att sätta på sig ytterkläder. Och en om att ta hand om varandra när man slår sig.

Det här är den enda bok vi har hemma där vi möts i vår läsning Iris och jag. Vi tycker lika bra om den båda två.
Jag gillar de asroliga bilderna och baktanken, medan Iris gillar den spännande handligen och att säga FY! och AJ! med inlevelse.

Iris & Mammas betyg:






Kommentarer
Postat av: Anouk- en(s)a(m)stående mamma!

Hahaha vilket roligt inlägg!:D Och jag älskar din nya header.

2012-02-28 @ 14:07:36
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Hahaha... vissa böcker är ju bara för tråkiga efter att man läst de ca 3000 gånger! :)

Vår popupbok ser precis likadan ut! :)



Kram kram

2012-02-28 @ 19:26:24
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Sanna - en svart ko ger också vit mjölk

Grymme-headern hörru!!

/från en som väntade på svar på sitt sms. Skräll? Big noo ;)

2012-02-28 @ 20:01:38
URL: http://shesasaint.blogg.se/
Postat av: carolina -bakar bebis i magen & cookies i ugnen

Haha!

Snyggt gjort med allting =) Lo vill helst ha böcker som låter och spelar, så hysteriskt som möjligt liksom. Den översta boken har hon också, och typ alla "pop-ups" är utrivna, haha!

2012-02-28 @ 20:08:52
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback