My love is your love.

hej & go'kväll.
Här sitter jag och skriver skolarbeten med ont i magen och oroliga tankar om sjukdom och död. Det är den negativa sidan med garviditeter. Den där jävla oron som smyger upp bakifrån och tar strupgrepp på dig då och då. Jag är en rätt cool människa till vardags. Rätt stabil med fötterna på marken och huvudet högt. Men nu... Huu! 

När jag var gravid med Iris oroade jag mig för få missfall. Nu oroar jag mig för att barnet är sjukt eller allvarligt skadat. När jag var gravid med Iris sa jag: - Det gör inget om barnet inte är friskt, jag kommer älska det lika mycket ändå. Nu tänker jag - Jag dör om något är fel. För hur skulle jag veta, innan jag fött mitt första barn, att kärleken som kommer med det är bedövande. Att rädslan när hon hostar mycket krampar i magen. Att skräcken när hon kliver lite för nära vägen är lamslagande. Och tänk om hon varit sjuk eller på något vis skadad. Det överlever jag inte. Jag kan bara inbilla mig vad en medfödd sjukdom skulle göra med mig som mamma. Kärleken till Iris både bryter ner mig och lyfter mig till himlen. Vad skulle då inte en ständig rädsla, som är på riktigt, få mig att känna? Den tanken är allt för stor för mig just nu. Ändå envisas den med att försöka få plats i mitt redan överfulla huvud.





Kommentarer
Postat av: enrandiganka

Supersnygg header du skaffat dig! Personlig :)

2012-02-27 @ 23:30:44
Postat av: Jenna

Vad fin din blogg är !! :D

2012-02-28 @ 08:42:46
URL: http://jennalillasrum.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilken festlig blogg :D Du har skaffat dig en ny follower på Bloglovin :)

2012-02-29 @ 17:22:05
URL: http://rockgrodan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback