Into the mystic.


De var en helt vanlig dag.
Jag hade just hämtat Iris på förskolan.
Vi hade varit hemma, ja en sisådär 20 min.
Inget märkvärdigt hade hitils hänt.
Jag unnade mig 5 minuter ifred på toaletten.
Genom våra papperstunna väggar hörde jag Iris stöka runt i lägenheten.
Dra något över golvet. Prata lite för sig själv. Och sen blev det tyst.

Oroväckande tyst...



När jag klev ut från toaletten möttes jag av den här synen. Märkligt.



Jag bestämmde mig för att följa spåret.



Det vindlade sig fram igenom hemmet.



Här och var stötte jag på scener som vittnade
om att här har någon som gillar stök gått fram.



Som sagt.
Men vart kunde detta leda?



Jo. Det ledde hit! Till en brottsplats.
Chokladen var slut och pappret låg slängt på golvet.
Märkligt, jag minns att jag lämnade två rader...

"Iris lilla" sa jag med min lenaste röst.
"Har du någon aning om vart chokladen kan ha tagit vägen?"
Men Iris nekade bestämt. "Nää. Jag vet inte mamma.. Har inte en aaaning!"



Men något skumt var det.
Så länge jag känt Iris har hon inte haft något skägg att tala om
men nu stoltserade hon med ett stiligt gangsterskägg.

Men vart chokladen tagit vägen, det får jag väl aldrig reda på...



Kommentarer
Postat av: Sanna - en svart ko ger också vit mjölk

Haha, åh. Underbara unge! <3

2012-02-07 @ 17:23:32
URL: http://shesasaint.blogg.se/
Postat av: Anna

hahahahaha guuud vad roligt och vad söt lilla Iris är! Som en sockerbit!

2012-02-07 @ 20:27:06
Postat av: Rebecka

Haha sött <3

2012-02-07 @ 20:46:52
URL: http://rrebeckablomqvist.blogg.se/
Postat av: Lilli- I väntan på telning nr 2

Hahahah! Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta. En morgon vaknade jag till doften av nagellack... Kunde inte fatta det riktigt, men sen så vred jag bara på huvudet och såg min dotter på 1-2 år sitta och måla tånaglarna... Måste ha trillat ned en flaska någonstans... Det hamnade på tånaglarna.. och tårna, och benen och golvet......



Bästa är att bara skratta åt allt ;)

2012-02-07 @ 21:13:22
URL: http://curiousme.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Så söt!!! ;)

2012-02-07 @ 21:45:11
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Daggarna

Har ni läst barnboken "Någon"? Gör det!

2012-02-08 @ 08:09:29
Postat av: Anouk- mamma & livsfilosof

sv: Åh jag vill också bli allt. Är långt ifrån nöjd. En bra dag tar man tag i det, letar upp utbildningar, kikar på andra jobb, drömmer vidare och fnular på sitt CV. En dålig dag är man nöjd. Drömmen är även för mig att få skriva i mitt arbete. och/eller arbeta med ungdomar- och sex? haha. skolkurator/sköterksa eller på ungdomsmottagning eller RFSU/RFSL. haha. Drömma får man ju alltid. Svår väg att hitta in dock...

2012-02-08 @ 08:34:25
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Hanni

Vilket kul inlägg! och din dotter är ju helt bedårande <3 lyllo dig! :)

2012-02-08 @ 18:58:18
Postat av: R.Lövborg

Underbar! haha.

2012-03-08 @ 00:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback