Fulla för kärlekens skull.



Morrn'

Fredag idag, och jag ska försöka göra nått vettigt av den här dagen också.
Uppgiften som skulle in igår ligger och släpar och den går på prio 1.
Fick i alla fall ett stort VG på mitt retoriska framförande igår, vilket känns lite berusande.

På tal om berusande ska vi på storfest imorgon och jag ska vara nykter. Självklart. Självfallet. Självskrivet. Är du gravid håller du dig nykter, det står ju nästan i lagboken. Men......... ändå.
Trist! Festhumöret är liksom inte där på samma bubblande sätt som när du vet att du kan hälla i dig 4 glas vin och glatt dansa i 8 h. Inte alls. Gravida pekpinnar undanbedes, typ "Jag var minnsan ALDRIG sugen på vin när jag var gravid!" eller "VET du att EN ENDA MUN vin kan SKADA ditt barns NERVSYSTEM!". Ljug och ofakta.
Det klarar jag mig och min nykterhet utan. Vi dansar på fint ändå, kanske lite mer i foxtrottakt än i tokpartyshake, men dansar - det gör vi.

Men jag får la dricka mina 5 tillåtna koppar kaffe under 20 min, så blir det lite som ett galet speedrus.
Det låter ju...... eh obekvämt.

Nä. Nu har jag svamlat nog om rusdrycker såhär tidigt på morgonen. Hoppas jag (inte) trampade på någons morgonömma tå.



He'rå'!


Kommentarer
Postat av: En som läser

jag förstår dig! Det är aldrig roligt att vara på fest spik nykter, trots bebismage.

2012-02-27 @ 10:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback