Hur man på bästa sätt INTE startar sin dag.


05.30 - Väcks av Iris. - HEJSAN MAMMA OCH PAPPA!
05.31 - Jocke lägger Iris emellan oss dvs hon lägger sig ovanpå mig och pratar oavbrutet mycket högt.
05.34 - Jocke, mannen som skulle kunna sova under pågående världsundergång, somnar om.
06.00 - Bokstavligen sparkar upp Jocke - Har du ammat halva natten? Näjuste!
06.00 - Somnar om. - Ljuuvligt... ZzzZzz.
06.15 - Ian vaknar. - MMMMMMMUUUUUÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ MUUUUUÄÄÄÄÄÄÄ (mat mat).
06-15-06.50 - Ammar - Såja såja. Somna om du igen.
07.00 - Väcks av Jocke - Hejdå gumman. Åker nu.
07.02 - Vacklar upp, förblindad av trötthet. - Måste. Göra. Kaffe.
07.10 - Kaffet klart. - Mmmm. *glunk glunk glunk* aaaaah.
Fylld av energi sträcker jag armarna mot skyn och ler. Utbrister: Äntligen kan vi kicka igån den här dagen!

09.15 -
När Iris har:
 
1. Vält ut mjölkpaketet två gånger.
2. Staplat alla ljuslyktor på bordet till ett högt torn och rasat det (två trasiga).
3. Vägrat låta mig plocka fram damsugaren (hon är livrädd).
4. Motvilligt gått med på damsugning efter löften om glass senare. 
5. Gått balansgång på ryggstödet till soffan fyrtifjorton gånger.
6. Väckt lillebror.
7. Slängt "Lille Katt" i toaletten - Blööööt...
8. Hällt ut ett knäckebrödspaket på golvet, samt trampat lite på brödskivorna - Oj...
9. Trillat ur soffan - AAAAAAAAAAAAAJ! DUMMA!

då vill jag bara gå och lägga mig igen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback