"Break a leg" - Aaaa det kanske jag gör!


Bildkälla och HÄR finns "The Royal Swedish Roller Derby"


Saxat från härliga ärliga Wikipedia:

"Roller derby är en kontaktsport[1] som utövas på rullskridskor. Sporten går ut på att utövarna, uppdelade i två lag, kör på en oval inomhusbana och poäng delas ut till en spelare som kör förbi varje medlem av motståndarlaget. Laget med flest poäng vid matchens slut har vunnit"

"Roller derby utvecklades i USA under 1930-talet och var ursprungligen en underhållningssport. På den tiden spelade både damer och herrar. På 1970-talet dog sporten ut för att på 2000-talet återuppstå, denna gång som en underground/gör-det-själv-rörelse med främst kvinnliga utövare"


Alltså FY FAN vad jag vill börja med det här! Den perfekta sporten. Blod, svett och tårar + attityd, adrenalin och ascoola matchställ med ascoola artistnamn. Det ÄR ju liksom min sport! Synd bara att närmsta klubb jag nosat upp finns i Göteborg. Suck. Småstadsnitlott big time.

Det finns inte lite sugna girlz' här i krokarna (skaraborg) som är sugna på att starta ett lag?
Komsi komsi liksom! Jag finns här och väntar. Kan under tiden roa mig med tänka ut nått ballt artistnamn så länge. Plus lära mig åka rullskriskor hjälpligt. Det kan ju inte va allt för svårt... Eller?



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback