Lite fredagsläsning åt er som fortfarande orkar er in hit.


Hoho!

Vid det här laget är väl både ni och jag trötta på inlägg i stil med "Ingen bebis idag heller...", så jag tänkte att jag skulle skriva om något annat istället. Satte mig ner vid datorn, satte på skön musik och väntade in inspirationen. Inget kom. Jag bytte taktik. Tvingade mig igenom en massa idéer jag haft tidigare som ännu inte blivit inlägg men inget känndes rätt eller roligt.
Det känns liksom som om jag inte kan behandla riktiga och viktiga ämnen innan den här ungen är ute.
Allt i mitt huvud kretsar liksom kring det.
Kan inte engagera mig i annat.
Orkar inte vara rolig.
Har inte pillat på kameran sen i juli.
Har inte några tankar om något annat alls egentligen.

Så det får helt enkelt bli ett gammalt bloggknep.
En skön lista.
Eller skön och skön... En lista.
Så ni har nått och läsa överhuvudtaget.

FREDAGSLISTAN:

1. Vart är din mobiltelefon? Breeeeevid mig.

2. Var är din andra hälft? Nu fattar jag inte... sa ju brevid mig? HÖHÖ. Nä, han är på jobbeeee.

3. Ditt hår? Blött och nytvättat. Använde Wella så det luktar 80-talsgott.

4. Ditt humör? Ja. Det är väl en hel novell i sig. Men ska jag samanfatta det skulle det väl vara "på barnafödarhumör" - något frustrerad, något uppspelt, något nedstämd, kär, glad, trött, förväntansfull och uttråkad.

5. Din dagsplan? Föda barn!
Och om det inte vill sig så, hade jag tänkt att slänga upp saker på hyllorna svärfar var här och borrade upp igår, kanske vila lite till, äta nått, hämta fjunet på fsk vid 13.30, sen ska vi packa hennes saker i en väska tillsammans jag och hon, vänta på pappa och vinka av henne när hon ska iväg på äventyr med farmor och farfar i helgen. Sen ska vi lyssna på musik, disskutera lite allmänt och äta hämtmat.

6. Det bästa du vet? Jocke, Iris & lilla nya och all annan familj. Musik, naturen, skriva, Filip&Fredriks-/Alex&Sigges podcasts och kinamat.

7. Drömt inatt? Åh, bara en massa osamanhängande graviddrömmar. Inget av intresse.

8. Ditt livsmål? Må bra, känna mig fri, hus på landet, uppfostra välmående, empatiska och fantastiska barn, ha ett jobb jag älskar.

9. Rummet du är i? Mitt favoritrum i lägenhete! "Arbetsrummet" - kreativt och spela-hög-musik-kompatibelt. Här inne är jag mest mig själv.

10. Din hobby? Skriva. Diskutera. Bry mig. Lära mig. Springa. Fota. Inreda. Musik. Se på film. Internetshoppa. Bygga luftslott.
11. Din skräck? Förlora någon jag älskar (herregud, tårarna svämmar över bara av tanken) och tappa tron på mig själv. Och spindlar.

12. Vart vill du vara om sex år? I vårt kanrriga hus på landet, vilandes i en stor trägård med mycket träd och ett uterum, ateljé i källaren. Jag vill också driva en egen kreativ verksamhet tillsammans med min bästa vän tillka sambo, då äkta hälft, Jocke. Självförsörjande. Bosatta i Sverige under sommaren och i övriga världen på vintern. 3 barn, inga djur. 

13. Vart var du igår kväll? Hemma. Man är ofta det i graviditetsvecka 41 antar jag.

14. Vad är du INTE? Lättlurad, dum, ointresserad, korkad.

15. En sak du önskar dig? Leva länge, tillsamans med mina käraste. En ny dator.

16. Vart växe du upp? Hos mamma och hos pappa. Kläder och ägodelar i väska men med hjärtat hos båda.

17. Det senaste du gjorde? Åt en skogaholmsmacka. Ost och skinka.

18. Dina kläder? Preggovänliga. Mjukbrallor med mudd. Linne, vitt med fläckar på magen. Mormorstrosor <3

19. Din tv?
Avstängd.

20. Ditt/dina husdjur? Ickeexisterande, thank you god liksom. Har stökigt hemma ändå.

21. Din dator? Sjunger på sista refrängen.

22. Din bästa ägodel? Min hjärna.

23. Saknar du någon? Iris, som vanligt bara hon är borta typ 10 min. Mamma och pappa. En vän jag klantat bort i år.

24. Din bil? Äger en halv marinblå Volvo V70 jag lagligt inte får köra pga körkortsbrist.

25. Något du inte tar på dig? Vero Moda-kläder. Trista och sprungna ur ett företag med sunkig kvinnosyn. OCH MAGTRÖJOR MED FRANSAR! HAHAHAHA!

26. Favoritaffär? H&M <3

27. Din sommar? Fantastisk, om än lite tung och pustig. Iris andra och mitt livs bästa såhär långt. Jag och Jocke var lediga tillsamans, vilket aldrig hänt förut. celebert besök från andra sidan jorden, kärleksfull med bröllop och barn och tid över för relationer.

28. Älskar du någon? Jaaaa.

29. Favoritfärg? Gul, turkos, mintgrön, svart.

30. När skrattade du senast? Imorse när Iris tvingade sig in på toaletten när Jocke kissade och vrålade upphetsat: PAPPA PILLESNOPP! KOLLA MAMMA! PILLESNOPP!!!!! KOLLA KOLLA KOLLA!!!!!

31. När grät du senast? Igår: "BUUÄÄÄ! Jag kommer aldrig föda det här barnet, snyft, jag kommer vara gravid för alltid!! UUUUUUUUUUÄÄÄÄH!!! Snyft. Hämta vatten och glass åt mig... Är glassen slut? UUUUUUUUUUUUÄÄÄÄH!!!"


 

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag har ju sagt att bebis föds den 26:e (sorry)! Härligt inlägg!!!
Lycka till!

2012-08-24 @ 13:54:14
Postat av: Melis

älskar sån här läsning, speciellt när det är du som svarar :) du är bäst!

2012-08-24 @ 14:45:54
Postat av: Augustifamiljen

Hihihi, jag älskar dig alltså! Du är så skön :) och inatt drar det igång.. alternativt imorgon eftermiddag!

2012-08-24 @ 21:17:56
URL: http://augustifamiljen.blogg.se
Postat av: Mikaela

Känner igen mig där på nr 30, haha.

2012-08-24 @ 21:42:16
URL: http://pickadoll.org
Postat av: Alabama

Den där satans glassen är ju ALLTID slut!!

2012-08-24 @ 22:07:18
URL: http://www.alabamasthlm.se/
Postat av: Anonym

<3

2012-08-25 @ 15:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback