DIREKTRAPPORTERING!


Ja...
nått barn har det ju inte blivit inatt heller.

Men som min kloka barnmorska sa "Kom ihåg att alla timmar du väntar är timmar närmare bebisen".
Fint sagt av na'. Blev nästan lipfärdig där jag låg utan underbyxor i gynstolen. Av flera anledningar, men hennes ord var en utav dem iallafall. Att hon drog stenhårt i livmodertappen en annan.

En annan tanke som slog mig när jag låg i min säng och vred mig i natt på jakt efter en skön sovställning (mission impossible så att säga), var att jag kanske bör liverapportera på instagram under förlossningen. Så ni som aldrig varit med om en, kan ta del av en live ändå. Kanske kan bli ett bra bildspelsapp att ladda hem via landets alla förldrautbildningar i höst. Byta ut Gudrun Schyman mot 2000-talet liksom.


"Instabirth", blir säkert appnamnet och kom ihåg vart ni läste't först,
och oprofessionell2 på instagram var namnet.


Kommentarer
Postat av: J

Hehe, JA!!! Tanken har faktiskt slagit mig att det var synd att jag inte hängde på insta när S föddes- så sjukt många likes det kunde blivit ;). Hang on in there nu- snart! :)

Svar: haha, ja likes är ju livsbekräftelse utöver allt annat liksom ;)
OPROFESSIONELL

2012-08-22 @ 09:48:24
Postat av: Malin

GÖR DET! jag skulle iaf sitta klistrad 8)

2012-08-22 @ 10:19:16
Postat av: Johanna Ljungdahl

åh det där med instagram låter perfekt! jag ska själv föda i oktober så älskar att se förlossningsbilder & berättelser :)

Svar: Haha. Men då ska väl inte jag göra dig besviken. Dessutom är jag ju gammal i gemet och har gjort det förr så ajg vet preciiiiis vad jag ska fota! Lustagasmasken och lustgasmasken och lustgasmasken och lustgasmasken ;)
OPROFESSIONELL

2012-08-22 @ 11:20:29
URL: http://jljungdahl.blogg.se/
Postat av: Johanna Ljungdahl

hahahaha! det låter riktigt bra haha

2012-08-22 @ 15:38:14
URL: http://jljungdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback