Australien och Bandet

Borta. Du är iväg. Vet vart du är. På andra sidan klotet har du hittat din kärlek. Livet. Är du dig lik vet jag vad du gör. Håret växer, Iris växer. Röksignalerar dig kvällstid och avgudar dig dagtid. Hatar att jag älskar det du gör, hoppas du skriver som jag. Du gav mig The Cat Empire och jag hoppas kunna ge dig Orange Apple. Du var hemma och vände. En månadslön senare var du borta igen men du lämnade våran pant. Många flaskor har vi delat. Många kvällar har vi krönt.

 

   

 

Rött som vitt. Stark som svag. Mitt är ditt. Du som jag.

Drömmar vi delat. Vi som vågat. Saker vi velat. Musik vi sågat.

Kvällar vi stupat. Tjejer vi generat. Händer vi kupat. Orange Apple var menat.

 

 

 

Från ingenstans, mitt i låten så står du bara där med en halvdrucken starköl och stickad tröja. Vilket kräk du är, vilket underbart fantastiskt kräk du är! Ett år är ett minne blott när du knackar på våran dörr. Bockskägg och dreadlocks kröner ditt alltid så välkomna skratt. Vi tar oss en cigarett och allt är som det borde vara och som det en gång varit. Balkongen är för stor för oss båda men för liten för en tredje part.

      

 

 

Rött som vitt. Stark som svag. Mitt är ditt. Du som jag.

Drömmar vi delat. Vi som vågat. Saker vi velat. Musik vi sågat.

Kvällar vi stupat. Tjejer vi generat. Händer vi kupat. Orange Apple var menat.

 

 

 

Planenligt är bolaget nästa hållplats och snart är festen i full gång. Skratt blandat med tårar och minnen leder oss in i världen vi älskar. Att dela en flaska rött med solen i ögonen. Går in och byter en blöja för att sedan tända två cigg och ge den ena till dig. Musiken talar om för oss att vi inte ska bry oss. Vi borde sitta kvar här ett tag och bara finnas. Inte känna efter, inte prata i onödan. Dricka för mycket och glömma bort tiden. Dom andra kan vänta. Dom borde vara vana. Varför börja bry sig nu?  

 

 

 

Rött som vitt. Stark som svag. Mitt är ditt. Du som jag.

Drömmar vi delat. Vi som vågat. Saker vi velat. Musik vi sågat.

Kvällar vi stupat. Tjejer vi generat. Händer vi kupat. Orange Apple var menat.

 

 

 

Jag stod bredvid dig när du sa ja. Din mormor fick mig att gråta när jag höll tal. Jag kramade om dig och sa att jag var stolt över dig.

 

Borta. Borta. Borta. Hemma snart. Inga tårar. Allting är precis som det ska och det alltid kommer att vara. Ses snart min vän.

 

 

 

Rött som vitt. Stark som svag. Mitt är ditt. Du som jag.

Drömmar vi delat. Vi som vågat. Saker vi velat. Musik vi sågat.

Kvällar vi stupat. Tjejer vi generat. Händer vi kupat. Orange Apple var menat. 


Kommentarer
Postat av: J

Åh herregud vad fint!

2012-08-26 @ 10:12:29
Postat av: Emma

Texten berör mig in i märgen! Det lätta med vänner blandat med det så sjuuuuukt svåra. Dåligt samvete, tårar, kärlek och lycka i ett.

Svårt att ha en vän på så långt avstånd. Kram till dig Joakim! Du verkar vara en sån fin kille.

2012-08-26 @ 13:09:46
Postat av: Emma

Texten berör mig in i märgen! Det lätta med vänner blandat med det så sjuuuuukt svåra. Dåligt samvete, tårar, kärlek och lycka i ett.

Svårt att ha en vän på så långt avstånd. Kram till dig Joakim! Du verkar vara en sån fin kille.

2012-08-26 @ 13:09:47
Postat av: Denisé

Vad du skriver underbart! Du har inte funderat på en egen blogg?? Eller har du en redan?? Isf vill jag ha adressen dit! ;) annars borde du skaffa en för jag skulle älska att läsa mer av dig! Du är "bättre" än att bara gäst blogga här inne även om det är en skitbra blogg jag tycket massa om..... Men du borde ha en egen!!

/ett fan ;-)

2012-08-26 @ 14:30:15
Postat av: Cornelia

Vilken karl du har. Skulle ge min högra arm för att vara tillsamans med någon med kreativa ambitioner och intresse för att skriva och känna. Letar på ett tag till, annars kanske jag kan få dela med dig?

Jättefin text!

2012-08-28 @ 18:21:45
Postat av: Anonym

Fantastiskt fint, underbart, helt fortrollande. Halsa min kare van att jag alskar han tillbaka!!
Oversatte precis till hustrun.......

2013-04-14 @ 16:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback