Sjukhus.

God morgon!
Ja, eller god var väl att ta i, men att bara skriva morgon känns... öö lite tomt.
Jag författa ihop några rader om den dubbla känslan när ens lill-troll drabbas av magsjuka.

Att som litet barn vakna mitt i natten och kräkas rakt ut, över sin madrass, sitt täcke och sin viktigaste ägodel i hela världen - tygelefantan Leffe, är inte roligt. Antagligen är det rent av skrämmande.

Att som mamma/pappa vakna upp till ljudet av hulkande gråt, gurgel och ynkliga - jiiielp.. jiiielp... uuus.... äkklit... jiiilep!, det är inte heller roligt.

Att tvångsduscha, och trösta och hjälpa med kräket, vyssa, och slänga sängkläder i tvätten, skrubba golv och madrasser, breda ut handdukar i stora sängen och åter igen trösta och klappa och söva om uppskärrat barn - det går av bara farten.

Men sen, när barnet sover med sin varma sjukhet, sin med tvål, blandade kräklukt, och sin lilla hallonmun nära nära mot din kind - det är då du önskar dig så långt bort därifrån som bara möjligt. För i ärlighetens namn, när jag om några dagar antagligen insjuknar i samma åkomma, lär det inte finnas någon där som vyssar, hjälper med kräket, klappar och håller om. Nä, tvärt om.
Det är sällan man är så ensam som när man befinner sig mitt i en magsjuka.




Mamma & tappert kräktroll




Kommentarer
Postat av: Carro

Håller med dig. Skulle gärna bli lite ompysslad bland kräks, men det hör till det väldigt ovanliga. Krya på er och kämpa, samt härda ut!!! Stora styrketränar! Carro

2012-04-02 @ 11:47:27
Postat av: Pyttianna

Fina ni är! :)



Krya på sig nu Iris och smitta inte mamma.



Kram!

2012-04-02 @ 12:07:18
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Sandra

Ve och fasa, det låter inte alltför roligt. Jag är sällan magsjuk. Var det jämt när jag var liten, men inte nu. Minns hur värdelöst man brukade må och att man mest ville dö. Kan inte ens föreställa mig hur det är att behöva ta hand om en liten som känner lika dant. Den dagen kommer väl med så småningom :p

2012-04-02 @ 13:22:00
URL: http://rockgrodan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback