Words.

morsning.

I helgen gjorde jag ett impulsköp jag är mycket nöjd med.
Det var inget stort jag köpte, det var en liten låda med 75 små kylskåpsord för 59:-. Ni vet sånna där som var sjukt poppis i början av 2000-talet. "Kylskåpspoesi" var namnet som det så fin såldes under då.

Jag har ett minne av att vi, fyra fem tjejer i 14-årsåldern med magtröjor och baggy-jeans hängde på bibblan här i stan rasterna i ända. Anledningen till det var att de där hade gratis internet och ett snabbt modem (för att vara -01), och man hade tid att gå in på allas Lunarstorm, chatta lite på Aftonbladets chatt under namnet znygg_brud666 och spela en omgång spel på Funplanet.

Och nu tappade jag bort alla läsare födda efter -91.
Modem? Funplanet? Eeeeh?
Åh, ni generation som aldrig hört en plingande pipande hackande uppkopplingston mot nätet. Eller besökt aftonbladets chattrum, fullt av snuskisar.
Koppla upp? Till internet? Med en ton? Eeeeh?
Nä. Nu slutar jag så förvirringen inte blir total.

Åter till bibblan -01.
Där fanns en brunmålad hissdörr där någon med känsla för nuet hade fäst 100-tals megnetremseord man kunde  få fram små underfundiga texter ur och, vad man trodde, helt fantastiska små epos.
typ

"fullmåne jag älskar
reng tvättar mitt hår
blommor av kärlek
sagan om två"

Wow, nästan Tranströmmer-klass på den. 

Eller så samlade man gemensamt in K x 2 och U x 1 och sammanfogade dem fnissandes dem till ett litet provocerande ord.

KUK

hihihihi fantastiskt!
...i en 14-årings hjärna.

Men nu har jag mitt eget lilla set. På engelska.
Jag är nöjd. Men nu räcker det med att sätta ett ord här och där på kylen.
Som små peppande budord. 

Det är nästan så man blir religös över sin egen uppfinnerikedom, vettö.




/diktarn'



Kommentarer
Postat av: R - Svartvit poesi och teckenspråk

HAHA så klockrent precis allt det där! Gratis internet på bibblan, lunar, aftonbladet OCH funplanet HAHAHA, ja "tur" man är född -90 så man hann med både spice girls, magtröjja/platåskor och freestyle.

2012-04-17 @ 10:59:29
URL: http://ovitaskor.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha funplanet, bibblan och aftonbladet chatt.. Det var grejer det. För min del fanns det även inslag av att spela The Sims (typ Hot Date), cykla till videobutiken och hyra Scary Movie och hänga på Skunk.

2012-04-17 @ 11:28:39
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Veronica

haha när är du född? jag är född -87 och känner igen mig i allt! Hade du också platåskor/buffalokängor, våfflat hår eller två tofsar högt upp på huvudet, minidisc och nätlinnen? :)

2012-04-17 @ 12:09:21
Postat av: aly

Åh jag kommer ihåg det som om det var igår! vi satt på bibban och hängde på lunar och så satt jag alltid och smygchattade på funplanet :D Minns dock inte vad som hände med den sidan, den var bara borta en dag :( Ack så fina vänner man hittade där haha

2012-04-17 @ 12:39:49
URL: http://sevenofjuly.wordpress.com
Postat av: Bea

kommer du ihåg voxpop då? ;)

2012-04-17 @ 18:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback