Everybody hurts.

Men hej hallå på er!

Jag har nyss avklarat en timmes biblioteksplugg, en timmes promenad och en timmes (!) köande på apoteket.
Nån tant kunde inte bestämma sig för vilken typ av piller som passa hennes miljoner åkommor bäst så ajg fick snällt stå med mina lypsyl i handen och vänta. Typ att de han smällta.

Det var så tråkigt så jag tänkte att jag kollar lite hudvårdsprodukter så länge. Bra tidsfördriv på apoteket.
Dock lyckades jag självklart ställda till något av en scen, men när jag går fram mot bordet med hudvårdsateraljer är jag ännu lyckligt ovetande om detta.

- Mmm, fin skyltat tänkter jag om duschtvålar och sommarkrämer som stod uppställda i en mycket komplicerad solfjädersformation på bordet.
- Och på rea. 70%! Herregud! Det måste kollas in...

Jag sträcker fram handen (den jag har lypsylen i vilket gör den lite klumpig), får tag i en flaska men tappar den.
Den faller på sned ner på podiet.
- NOOOOOO! Jag famlar i slow motion för att försöka stoppa vad jag vet kommer hända härnäst, men misslyckas.
Grovt.
Flaskan slår i sin granne och startar världens dominoeffekt i solfjädersprakten.
Åt alla håll lägger sig flaskor och tuber huller om buller.
Burkar trillar i golvet och rullar iväg.
Reaskylten segnar ner och blir liggande överst i kaoset.

Stum står jag och ser på förödelsen.
På 10 sekunder rasrerar jag det som någon antagligen lagt ner en timmes jobb på.
Nån stackars apotekare har visat på oanad kreativitet och jag, min skurk, har visat på oanad klumpighet.

En snäll man med vit rock och glasögon kommer fram och säger:
- Men ojdå. Har någon stött till bordet?
- Mmm. mummlar jag. Viskar sedan med darrande röst:
- D-d-d-deee vaa jaaa...
Han nickar.
Sedan säger han att det är sånt som händer.
Fina människa.
Vi hjälps åt att plocka upp.

Borta vid kassan pratar tanten på om sina piller.
- Blalalalala.. såååå dååååååliga väärden förstår du! Jaaa, synd, synd absolut.
Om 10 minuter får jag betala och gå.
Men solfjädern, den byggs inte på 10 minuter.
Knappt på en dag.


/vandal




I skolan, innan olyckan.



Kommentarer
Postat av: Annica

Ousch, sådant som händer - helt klart.

Och ett gott skratt gav du mig iallafall. :) Mitt missöde kan du läsa på min blogg om. Jag + Orientering = BIG FAIL.

2012-04-13 @ 14:48:49
URL: http://studentfrunannica.blogspot.com
Postat av: Camilla

hahaha du är så rolig :)

2012-04-13 @ 15:24:35
URL: http://camillaedlund.blogg.se/
Postat av: Lilli - I väntan på telning nr 2

sådant är så typiskt!. Sambon rev ned ett helt tuggummistativ - alltså en sådant jätte som gjorde reklam för något ny smak från golv och 1 ½ m upp, minst. Jag skrattade... Sen var vi på resa, och skulle bara in och köpa tågproviant, och jag river ned en massa påsar med chokladgodis. Golvet blev rött av alla påsar. Han skrattar... Karma...

2012-04-13 @ 15:34:58
URL: http://curiousme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback