Trouble.

Eftersom min hjärna verkar krympa i takt med att magen växer glömde jag helt bort att delge Anna, som själv ska ha en bebis när som helst (jag har gissat på imorgon), mina mycket intressanta MVC-siffror.

För er som är skvatt ointresserade av graviditeter är det här inlägget inget för er. Tyvärr.

Lilla nyas siffror 24/4 -12

Vecka: 24
SF-mått (alltså mag-/livmodermått för er som aldrig varit gravida): 23 cm
Blodtryck: "Helt ok"
Vikt: Barnmorska: - Helt ok! Jag: - AAAAH!!!! skämtar'u mä mej!!??
Lilla nyas hjärtslag: 146 slag/min

Gick igenom besiktningen med G som betyg.

Kunde dock inte kissa i mugg. 2 minuter innan jag skulle dra hemifrån kom jag på att
- Fan, jag är ju skitkissenödig!
Sätter mig och kissar.
Kommer på att
- Fan, det fanns ju en mening med att vara skitkissenödig! Jag har ju spart' mig till provet! Pucko!
Återkopplar till hjärnan där.

Inget kiss. Inget prov.
Barnmorskan humar och rynkar ögonbrynen.
Jag får en tid för att komma tillbaka i veckan och "kompletera undersökningen" som hon så fint benämner det.



I väntan på ett kiss som aldrig kom.







Kommentarer
Postat av: Pyttianna

Ååå!! :) haha... Tackar för infon!! :)



Kramar!

2012-04-26 @ 20:54:23
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Annica

Vilken fin mage du har! Och skön stil :)

2012-04-26 @ 21:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback