Jag är en vampyr.

ZzzZzz.

Idag har jag känt mig helt frånvarande. Som en zombie har jag vandrat i skolkorridoren och liksom inte vänt mig om om någon ropat, fast jag hörde. Bara fortsatt långsamt rakt fram. Inte låsats om att en omvärld fanns.

- Måste. Plugga. Måste. Gå. På. Föreläsning.

Typ nästan så jag började halta och väsa som Zombies gör på film. Dreggla och hålla på. 
Men jag behärskade mig. Jag bet inte ens föreläsaren, fast jag önskat att han också stapplat ur rummet lite oorienterad och planlös så jag fick gå hem och vila.

Det måste var nått i blodet. Nått som är fel.
Inte zombiefel då då, utan järnfel. Jag käkar de där jävla nifferax-järntabletterna som en pundare som nyss kommit över en burk piller. Typ häller i mig en hel näve. Knaprar. Vill ha mer.
Skulle kunna äta med sked, men det hjälper inte.
Orkeslös.
Hängig och omotiverad sitter jag och glor i mina böcker.
Jag citerar Markoolio:

"...
Och maten smakar skit,
jag känner mig så klen
..."

Jag vill bara zzZzzova... .... ...(zZzzZZzzzz)...

Sen tar min inre, lite förnuftigare, röst ton och vrålar:
MEN RYCK UPP DIG FÖR FAN OCH SLUTA GNÄLL INGEN ORKAR LYSSNA ÄNDÅ!!!! DET ÄR PATETISKT ATT BARA GNÄLLA EN HEL DAG!!!! SOV OM DU ÄR TRÖTT!!!!!!
Och jag känner mig genast lite piggare.
Maniskt och lite forcerat, men ändå.




Jo men man riktigt strålar som gravid.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Jösses, jag är helt såld. Såld på din blogg och det ska du veta inte hör till vanligheterna. Jag har riktigt svårt att fästa mig vid en speciell blogg men här har jag bannemej blivit fast. Du skriver så närvarande, så naturligt och väldigt inpirerande!

Flera gånger om dagen är jag här och jag lyser upp som en sol när det blivit en uppdatering, bra jobbat Matilda!



Hälsningar Johanna (gruppkamraten i Marknadsföringskursen)

2012-04-27 @ 15:40:16
URL: http://www.johannaboström.se
Postat av: carolina -bakar bebis i magen & cookies i ugnen - vecka 38!

Men hallå, GRATTIS till bebis i magen! Det hade jag helt missat!!

Glad jag blev nu =)

2012-04-28 @ 10:47:35
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Malin

Det kanske beror på att det var slutet av veckan, dom flesta blir kokta i huvudet efter en hektisk vecka.

Värmen har ju kommit oxå nu i veckan, och såklart dricker vi för lite vatten så att vi blir sega i huvudet.

Jag tror inte att detta har med din graviditet att göra. Utan att det bara är lite mtk nu med studier, det gör dom flesta lite tankspridda.

Kram Malin

2012-04-28 @ 12:49:12
Postat av: Kelly

Åh!! Om du bara kunde uppdatera ännu mer än du gör för jag saknar dig så när du inte är här!!

2012-04-28 @ 20:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback