Flyg du lilla fjäril.


Älskade lilla människa!

Att du hatar att sova.
Att du jämt ska gå upp kl 06.
Att du kastar mat omkring dig.
Att du måste sitta PÅ mig i soffan.
Att du aldrig kan leka själv i ditt rum.
Att du rycker loss stora tussar av mitt hår.
Att du låssas att du har ont fast du inte har det.
Att du klättrar på bordet och hänger i gardinerna.
Att du slänger böcker i mitt huvud med flit och hånskrattar.
Att du får sladdriga spagettiben så fort vi ska ta på oss och gå ut.
Att du alltid stolt säger "Iris BAJSAT!" när vi precis gått utanför dörren.
Att du MÅSTE gå ner för alla trappor själv, trots att vi har superbråttom.


Inget av det spelar någon roll.
Du är ändå bäst, helt magiskt bra.
Bättre än någon annan jag känner.
Tänk va?









Kommentarer
Postat av: Anonym

Mysan <3

2012-04-29 @ 17:56:34
Postat av: Emilia

Vilken fin bild på Iris, och härliga ord!

Kram på dig

2012-04-29 @ 19:05:43
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Q

Men vilket fint barn ni har!! Helt sjukt vilken goding!!! Från en som inte bryr sig om genus speciellt och älskar att kalla barn för söta och fina ;)

2012-04-29 @ 21:04:03
Postat av: Johanna

Haha, tänk att man känner igen sig så i det du skriver!!

Oavsett alla "att du" så övervinner kärleken allt, tur det ;)

2012-04-29 @ 22:39:43
URL: http://www.johannaboström.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback