(utdrag ur novell...)

           Kärleksnatt

 

–        Vi ligger för lite.

 

Hans röst dov med undertryckt känsla men hennes svar flyktigt och lätt, som om tankarna fanns någon annanstans.

–        Jag vet.

 

Hon låg nonchalant utsträckt på sängen med det mörka håret draperat likt ett oljeutsläpp över de vita lakanen. Kläderna hade hon smidigt flutit ur i dörren mitt framför hans blick. Lämnat dem som en hög ömsat skinn på golvet. Han hade förvånat tagit det som en invit när hon naken glidit in i sängvärmen och försökt sig på ett fumligt närmande genom att lägga sin hand på hennes bröst. Ett tonårsminne hade lätt svävat förbi. Känslan av att inte veta hur. Det välbekanta svaret hade inte låtit vänta på sig.

–        Nej. Inte ikväll.



(läser kurser i skrivande och jobbar med att utveckla bildspråk och stämingar i berättande texter. Om ni tycker det var bra blir jag inte ledsen för ett litet hurra! i komentatorsfältet "wink wink"). 


Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra skrivet! Författardrömmar? jag skulle läsa :)

2011-09-23 @ 12:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback