i and love and you

När insikten om hur bra man har det slår till, blir man ödmjuk inför livet.

Med en sömnig och vällingmätt Iris uppkrupen på mitt bröst, ligger vi i TV-soffan och fastnade framför det mycket gripande programmet Barn till varje pris? på SVT1. Jag tog med klappande hjärta del av ensamståendes fruktlösa försök med IVF, ett gaypars val att använda sig av en indisk surrogatmamma och ett barnlöst par som till och med inrett ett förstklassigt barnrum som endast nyttjades av grannens unge då och då.
Klumpen i halsen växte och jag insåg i dessa människoöden min egen jävla tokflyt.

Att barnet som ligger och andas varmt mot min hals inte alls är så självklart.

Tänk att hon är resultatet av en tabletts vara eller inte vara.
Att hennes existens sex veckor passerade av mig obemärkt.
Att tolv veckors kritiska veckor passerade utan blod på toalettpapper och förödande missfallsvärkar.
Att vi fick se ett kärnfriskt och vilt kickande barn på en ultraljudsskärm.
Att 40 veckor passerade komplikationsfritt och att hon föddes nästan på dagen beräknad. Frisk, stark och till och med, med alla fingrar och tår på plats. 
Att hon för mig är perfekt och kan springa, hoppa och babbla om "mamma", "pappa", "den" och "det". Peka och skratta.

Och allt det här tar jag varje dag för givet.
Skämmes ta mig fan!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack själv kära du! Så glad att jag har dig. Att vi har dig.



Jag följer bloggen som din egen skugga, och jag ska skälla (igen) när du inte bloggar!



<3

2011-09-26 @ 22:15:49
URL: http://shesasaint.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Ja men visst, det är verkligen ett mirakel som tyvärr inte alla får gå igenom. Är verkligen tacksam att det fungerade en gång och nervös inför andra gången nu. Kan man ha sån tur att det flyter på en gång till?

Kram på er!

2011-09-26 @ 23:09:18
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Anonym

du tänker bra

2011-09-26 @ 23:25:59
Postat av: Barn(lös?)

Ja vi har försökt i två år nu utan resultat. det tar på psyket och på relationen till min man men att ge upp är inte ett alternativ. Nån gång händer det kanske :)

2011-09-26 @ 23:41:30
Postat av: Anonym

vilken mysig bild! <3

2011-09-27 @ 08:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback