The heart is a rebel.



Om jag fick drömma och önska mig något vackert.

Då vore min önskan i livet att vara en källa till inspiration. Inte att vara snygg, framgånsrik, frisk eller ha ett fett bankkonto och ett stort hus. Min allra bästa och finaste dröm vore att er inspirera er till saker. Stora som små. Påverka era egon. Vill få er att kasta er ut ur alla lägenheter, pojk- och flickrum, hus och andra ställen och bara börja. Börja på nått nytt och att orka vidare.
Börja med nått du vet att du vill göra. Nått du inte vågat. Inte trott på. Inte orkat. Inte kunnat. Inte fått.
De behöver inte vara stort och världsomvändande. Det behöver bara vara något.

Våga skita i vad folk säger och tycker. Våga stå för din egen person. Den där fina människan du kanske håller tillbaka och trycker till då och då i hopp om att passa in lite mer och få ett uppskattande ögonkast från någon som du tror dig vilja vara.

Var skapande. Var modig. Var driftig. Var stark. Var rolig. Var högljud. Var krävande. Var allt det där du vill men inte vågar. Men framför allt, var sann mot dig själv.
Det är du verkligen värd.


Kommentarer
Postat av: towa

Du lyckas! Verkligen! :)

2011-02-24 @ 23:22:39
Postat av: Sannie

Så rätt!

2011-02-26 @ 22:55:08
URL: http://sannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback