Tro och Tvivel.



Kära läsare.

För att dela med mig av mig till er och verkligen peka på vem jag anser mig vara som person, ger jag er:

"Listan över 20 saker som upprör mig till tårar och tandagnissel."

1. Inskränkta homofober och motståndare till homosexualiteten.
Alltså, jag kan knappt med ord beskriva vad jag känner för människor som inte inser att kärleken inte är begränsad till ett kön. Att hata och nedvärdera människors kärlek borde enligt mig brottsklassas på stört.

2. Bakåtsträvande genusmotståndare.
Har väldigt svårt att känna förståelse för att så många vill bibehålla de dammiga och mycket begränsande könsrollerna som existerar i samhället. Varför bara inte släppa lite på "manligt" och "kvinnligt" och fokusera på mänskligt istället?

3. Präktiga "veta-bästare".
Fy tusan för folk med ett behov av att ständigt trycka ner andra genom att aldrig lyssna annat än på sig själva.

4. Missbrukarföräldrar.
Att tvinga ett barn att leva i ett missbrukarhem är så jävla oansvarigt och omänskligt att jag knappt kan hitta orden. Att förstöra barndomen för någon med dina egna svagheter är oförsvarligt och rakt igenom grymt.

5. Rattfyllon.

6. Svält.
Så galet orättvist och så jävla ohumant.

7. Ovärdig djurhållning.
Brist på respekt och lathet kan aldrig försvaras.

8. Religiösa extremister.
Kvittar religion.

9. Dödsstraff.
Att döma en mördare till döden är, enligt mig, ren och skär dubbelmoral.

10. Huliganer.
Jävla mesar.

11. Kriminella gäng.
Även det ett gäng förvirrade töntar.

12. Vuxna som blundrar för mobbing.
Så oerhört kränkande och oansvarigt att jag får ångest av att tänka på det.

13. Barnarbete.

14. Sekter i alla dess former.


15. Korruption och mutbarhet.
Att man kan sälja sitt ansvar och sina värderingar är sjukt.

16. Skönhetstävlingar för barn.
Behöver väl knappast någon närmare förklaring.

17. ”Den svenska avundsjukan”.
Varför trycka ner när man kan ge beröm? Varför eftersträva jantelagen? Varför detta motstånd till andras lycka och välmående? Frågorna är så många.

18. Skrämselpropaganda.
Svin- och fågelinfluensa, RS-virus, cancerframkallande ämnen, skadlig strålning och livsfarliga parasiter än hit än dit. Jag blir så trött.

19. Folk som inte är källkritiska.

20. Vårdköerna.
Kö till att få sjukhusvård? Allvarligt?


Kommentarer
Postat av: Sanna

Väl valda ord! Bra valda ord!

Puss<3

2011-02-22 @ 21:39:20
URL: http://shesasaint.blogg.se/
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Men herregud vilken s.a.n.s.l.ö.s.t vacker blogg! Fan, det känns som att bläddra i mina egna gamla dagböcker... exakt såhär. lika lätt ordflöde, lika enkelt nerkluddade bilder som ändå bildar sin egen perfektion. snygga människor, cigarettfimpar, en längtan, en dold ångest... Jag tror jag är kär. Fan vad jag saknar mitt gamla jag.



Och denna listan ser exakt likadan ut hos mig på de tre första punkterna. jag kunde inte sagt det bättre själv. Var kom du ifråb? haha.

2011-03-10 @ 22:02:49
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback