Feel Good (Inc).



Ibland kör jag ner mig som utav bara helvete i taskiga tankar och jobbiga känslor.
Jag vet inte varför, för jag har alltid mått bra.
Men ibland går jag liksom vilse i mig själv, långt in i en snårig skog av vassa tankar som rispar mig på huden.

Och ska jag vara ärlig är det är faktiskt inte helt oangenämnt heller.
Jag kan njuta lite av att känna mig träffad i magen av en hård och rå känsla av tvivel och desperation.
Det får mig att vilja anstränga mig mer. Att vilja utvecklas och ta mig framåt. Att inte fastna i otrevliga perioder och sinnesstämningar, utan att dra mig uppåt mot något ständigt bättre.
Så att jag duger.

Åt dig.

Det är ofta den jag kämpar emot. Känslan av att inte räcka för dig.
Känslan av att du är större än mig. Bättre. Vackrare. Smartare. Varmare. 

Jag är så rädd om dig.
Så rädd om dig att jag blir oaktsam mot mig själv.

Det gäller att hitta balansen och ibland har jag snubblat ordentligt.


 


Kommentarer
Postat av: Duktiga du

Träffande och vackert.

Underbar blogg!

2011-02-11 @ 23:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback