Change of Heart.

JAG ÄR INTE DÖD, JAG HAR BARA HAFT LITE ANNAT ATT GÖRA

Jag tänkte ta tillfället i akt och berömma mig själv lite idag.

FAN vad jag är bra! Jag är så jävla bäst.
Jag har under hösten klarat av att studera ihop nästan 30 hp utan en spänn från CSN. Inte en ynka krona.
Har fixat godkänt på alla kurserna trots att jag slitit halvt ihjäl mig med heltidsjobb och mammasysslor.
Här har ni, alla ni som tyckte jag skulle sluta läsa för att bara jobba. Och till dig, du som sa: "de är ett större ansvar att jobba och tjäna pengar åt din familj än att sätta sig själv och sina egna behov i främsta rummet. Man fixar inte studierna utan hjälp från CSN, speciellt inte du som är mamma", vill jag bara säga att du har blivit motbevisad. Alla gånger.

HÄR HAR NI EN LYCKAD SATE som fixar båda två. Jag. Jag gjorde det!
Nu kan jag få tillbaka studiebidraget, nu kan jag få låna få pengar om behovet finns, nu kan jag gå ner på strövikariat igen. Nu kan jag utbilda mig till det jag verkligen vill. Nu kan jag bidra till att vår familj kommer ordentligt upp på fötterna.
Åh, vad livet känns fantastiskt ibland.

Och det hardet fan inte känts som ofta det senaste.



Och för er som hjälp till:
Tack för er hjälp, ert stöd och er peppning alla ni andra. Utan er hade det varit ännu svårare.
Jag är tacksam mot er, alla vi tre i fam. M & T tackar er för hjälpen, bugar och säger att vi älskar er.




Kommentarer
Postat av: Västgötskan

Vad härligt! Grattis!

2011-12-21 @ 12:14:38
URL: http://vastragotaland.blogspot.com
Postat av: Anonym

STORT grattis! Du förtjänar allt bra! Duktig du e :)

2011-12-21 @ 12:28:39
Postat av: Stolt mamma till två

Grattis!

2011-12-21 @ 12:52:38
URL: http://sarahan.blogg.se/
Postat av: Monica

Vad du kan!! Kram Monica

2011-12-21 @ 13:08:07
Postat av: Johanna

Du är grym Matilda! Älskar när man bevisar att andra har fel och visar att ingenting är omöjligt. Bra jobbat! Kram

2011-12-21 @ 15:02:47
Postat av: keena

fantstiskt hade ja aldrig klarat du är bäst!!

2011-12-21 @ 19:55:51
Postat av: Sanna

<3

2011-12-21 @ 21:33:47
URL: http://shesasaint.blogg.se/
Postat av: Anonym

Superduktigt gjort! klappar händerna

2011-12-21 @ 23:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback